sobota, 22 lutego 2014

Haft łowicki - w krzyżykach

Nie myślałam, że tak trudno będzie znaleźć jakiś wzór haftu krzyżykowego z motywem łowickim. Dlatego zrobiłam własne. Z dużej grafiki wycięłam kwiaty, które chciałabym wyszyć, przekonwertowałam na haft w specjalnym programie i zaczęłam już haftować.

Wrzucam wzory, może ktoś również poszukuje i chciałby skorzystać.

motyw łowicki wycinanka łowicka haft krzyżykowy wzór

motyw łowicki wycinanka łowicka haft krzyżykowy wzór


Jestem dopiero w trakcie tworzenia legendy kolorów (wyszywam Ariadną). Kiedy ją skomponuję wrzucę tutaj. 

Wzór lekko sobie upraszczam. Jak widać w kwiatach jest sporo pojedynczych krzyżyków. Wzięło się to stąd, że podczas konwersji ustawiłam ilość kolorów na 15. Podczas wyszywania będę jednak eliminować te pojedyncze krzyżyki, wyszywając najbliższy kolorem. Wycinanki łowickie nie są w końcu tak skomplikowane jak powyższe schematy.

Jako pierwszy zaczęłam haftować pierwszy schemat. Będzie on na czarnej kanwie, ok. 50 krzyżyków na 10 cm, zaś wielkość jest trochę mniejsza od rozmiarów formatu A4, ok. 15 na 22 cm.


2 komentarze:

  1. Ja skorzystam:)) kilka dni temu oglądałam rożne hafty, zachwyciły mnie hafty łowickie. Pomyślałam - szkoda, że nie ma ich w krzyżykach, a tu taka niespodzianka. Miałaś świetny pomysł. Sama nie umiem przetworzyć ich na krzyżyki, dlatego z wdzięcznością skorzystam z Twojego schematu.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń